Subject: FW: Loovälja tee 7 sademevee ehitusloa VKV tööprojekt ülevaatamiseks
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 6 Aug 2024 14:07:30 +0300

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks.

Delta viit 7.1-2/24/9698-2

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Jürgen Bonde <[email-masked]>
Sent: Tuesday, August 6, 2024 1:43 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Cc: Margus Klementsov <[email-masked]>
Subject: Loovälja tee 7 sademevee ehitusloa VKV tööprojekt ülevaatamiseks

Tere Hr. Kõiv,

Olite minu kolleegi Margus Klementsoviga kokku leppinud, et olete nõus
mitteametlikult VK välisvõrkude tööprojekti üle vaatama enne, kui me selle
EHR-i üles laeme ehitusloa taotluse uueks vooruks. Meil hetkel on käsil
T-Modeli poolt sademevee uuringu täiendamine, mis valmib järgmiseks
nädalaks ja VKV tööprojekt on juba märkuste osas korrastatud. Seega
plaanime uuel nädalal taotluse uuesti sisse anda. Kas Te omalt poolt
saaksite tagasiside VKV tööprojektile esitada selle nädala jooksul?

Saadan lingi, millelt saate ligi meie VKV tööprojektile Loovälja tee 7
osas.

VKV tööprojekt korrigeerituna asub siin:
<https://app.bauhub.ee/public/sharebox/81e71940-a3db-4c30-9a58-7c49aa616fb
f>
https://app.bauhub.ee/public/sharebox/81e71940-a3db-4c30-9a58-7c49aa616fbf

Allpool lisan kõigile esitatud märkustele ka meiepoolsed kommentaarid
juurde:

1. Märgime, et riigitee kraavid ei ole külgnevatele aladele eelvooludeks.
Tulenevalt eeltoodust korrigeerida projekti seletuskirja, et
sademeveesüsteemi eelvooluks on Pirita jõgi. Lisatud antud täiendus VKV
tööprojekti seletuskirja p.4.1

2. Asendiplaani joonisel tuleb tuua välja kõik kasutatud tingmärgid, mille
seast puudub muuhulgas projekteeritava sademevee kraavi/tiigi tingmärk.
VKV tööprojekti asendiplaan vastava infoga uuendatud.

3. Projektis käsitleda selgelt ja üheselt mõistetavalt, kas projekteeritud
kraavi/tiigi rajamine kuulub ehitusloa aluseks oleva projekti mahtu.
Asendiplaani joonisel näidata korrektselt sademevee kraavi/tiigi
vertikaalplaneering (siduda see ümbritseva vertikaalplaneeringuga) ning
esitada lõikejoonised (vt joonis 1). Antud täiendused lisatud VKV
tööprojekti seletuskirja p.4.2 ja täiendatud projekti asendiplaani ning
lisatud lõiked. EHR-i menetluses lisame ka sademevee koordinaadid
kaardile. Hetkel koordinaadid lisatud ka VKV tööprojekti asendiplaanile.

4. Tulenevalt asjaolust, et lahenduse koostamisel tuginetakse
Rakendusgeodeesia ja Ehitusgeoloogia Inseneribüroo OÜ tööle nr GE-1997,
lisada eelnimetatud töö projekti materjalidele, et oleks võimalik
tuvastada kõik olulised asjaolud. Selle lisame EHR-i siis, kui hakkame
uuendatud projekti sinna üles laadima uuel nädalal.

5. Projekteeritud lahenduse alusel on kinnistul tekkiv sademevesi
kavandatud suunata kinnistu põhjaosasse kavandatud kraavi, mille kogumaht
on 478 m3. Seletuskirjas on kirjeldatud järgmiselt: „Juhul, kui kraav
täitub üle (kraavis on rohkem kui 478 m3 vett) siis hakkab rakenduma
kraavi ülevool: projekteeritud äravoolu toru de250, täisautomaatne pumpla
ja survetorustik kuni liitumispunktini Loovälja tee kraaviga (20 l/s).“
Seletuskirjas esitatud lahendus on vastuolus asendiplaanil esitatud
lahendusega. Asendiplaani alusel ei kasutata sademevee mahutamiseks ära
kogu projekteeritava kraavi/tiigi mahtu, sest ülevool paikneb tiigi nõlval
umbes ½ kogu tiigi kõrgusest. Likvideerida vastuolu seletuskirja ja
joonise vahel ning nihutada ülevool kõrgemale, et kasutada maksimaalselt
projekteeritud kraavi/tiigi mahtu. Projekt täiendatud vastavalt märkusele.

6. Transpordiametile edastatud vastustes on viidatud: „Loovälja tee kraavi
jõuab Teie poolt kirjas p4 pakutud vooluhulk, ehk 20 l/s.“ ning „Kuna kogu
kinnistu sadevesi on nüüd suunatud projekteeritud kraavi kinnistu põhja
poolel ja riigitee kraavi sattub ainult väiksem osa sellest (ennem kogu
kinnistu sadevesi oli sinna voolanud) siis meie seisukoht on, et 20 l/s ei
mõjuta oluliselt riigitee muldkeha niiskusrežiimi.“ Märgime, et vooluhulga
20 l/s pakkus välja projekteerija viidates Loovälja tee 9 ja 11
kinnistutele kavandatud lahendusele ning ilma pädeva spetsialisti
hinnanguta ei ole võimalik teekraavi juhitavat veekogust täpselt paika
panna. Jääme oma seisukoha juurde, et riigitee kraavi täiendava vooluhulga
juhtimisel tuleb tagada truupide, kraavide läbilaskevõime ja riigitee
muldkeha niiskusrežiim. Selleks tuleb pädeval spetsialistil hinnata
arendustegevusest lisanduvaid vooluhulki koos olemasolevate
vooluhulkadega, riigitee kraavide ja truupide läbilaskevõimet, sh truupide
seisukorda ja teostada läbilaskearvutused kuni eesvooluni ehk Pirita
jõeni. Hinnangu tulemuste alusel on võimalik määrata, kas ja kui palju
sademevett on võimalik riigitee kraavi kaudu eesvoolu juhtida. Selles osas
esitame korrigeeritud sademevee uuringu Pirita jõeni T-Modeli poolt, mille
lisame EHR-i menetlusse.

Lisaks eeltoodule märgime, et projekt on seotud ka 10 kV maakaabli ja
alajaama projekteerimise ning ehitamisega riigitee piirides (teemaal) ja
tee kaitsevööndis. Kavandatud tehnovõrgu projekti koostamiseks oleme
väljastanud vastavad nõuded 15.11.2023 kirjaga nr 7.1-2/23/22869-2.
Olulisena toome välja kirja punktis 7 esitatud nõude: „Transpordiamet
juhib tähelepanu, et riigitee nr 11601 Loo – Loovälja tee km 1,18 (endine
km 0,51) ajutise ristumiskoha likvideerimise tähtaeg oli 14.09.2021. a.
Transpordiametile teadaolevalt on ristumiskoht likvideerimata.
Ristumiskoht likvideerida, korrastatud teemaa Transpordiametile
([email-masked] <mailto:[email-masked]> ) üle anda
ning rajada uus, normidele vastav, alaline juurdepääs. Ehitustegevus
ajutise ristumiskoha kaudu ei ole lubatud. Seega ei saa projekteeritava
alajaama ega maakaablite rajamist alustada enne kui uus juurdepääs on
rajatud.“ Ristumiskoht on rajatud vastavalt Loovälja tee 9
ehitusprojektile ning on projektijärgne. Selle olete Te Loovälja tee 9
ehitusprojekti raames ka kooskõlastanud Transpordiameti poolt. Saadan Teie
ja Maru poolt Veiko Taevere vahelise kirjavahetuse, koos Teiepoolse
kinnitusega ristmiku osas.

Jään ootama Teie tagasisidet.

Lugupidamisega,

Jürgen Bonde

Projekteerimise projektijuht

Design project manager

M: +37256 658 596 E:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <https://www.norte.ee/> norte.ee

Subject: Ed: Loovälja tee 7 juurdepääs Loovälja teelt
From: "Veiko Taevere" <[email-masked]>
To: Jürgen Bonde <[email-masked]>
Date: Fri, 28 Jun 2024 10:33:34 +0300

Tere Jürgen,

Allpool Hr. Lauri Kõivu kinnitus selle kohta, et ka nende poolelt on kõik
korras. Ei tea , miks nad oma andmebaasides endiselt asjad siis lõpetamata
on jätnud.

Aga tuletame siis meelde

Lugupidamisega,

Veiko Taevere

AS Maru Ehitus

Kinnisvaraarenduse projektijuht

Project Manager of Real Estate Development

T: +372 657 5882

M: +372 503 3058

[email-masked]

 <http://www.maru.ee/> www.maru.ee

Saatja: Laur Kõiv <[email-masked]>
Saatmisaeg: kolmapäev, 22. november 2023 08:53
Adressaat: Veiko Taevere <[email-masked]>
Teema: RE: Loovälja tee 7 juurdepääs Loovälja teelt

Tere

Tänan edastatud andmete eest.

Kontrollisin ning Transpordiamet on 22.11.2021. a antud ristumiskoha ka
vastu võtnud. Lisasin vastava allkirjastatud akti ka manusesse.

Seega on antud ristumiskohaga korras.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Kooskõlastuste üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn / Transpordiamet
<https://www.transpordiamet.ee/>

From: Veiko Taevere <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Sent: Monday, November 20, 2023 1:53 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Loovälja tee 7 juurdepääs Loovälja teelt

Tere Hr. Laur Kõiv,

Meie reedese telefonivestluse jätkuks edastan info Loovälja tee 7 kinnistu
ligipääsu kohta. See püsiv juurdepääs ehitati välja Loovälja tee 9
Tootmishoone laienduse käigus 2021 aastal, ning sisaldub selle hoone
ehitusloa projektis ning ehitusloas. Selle ühenduse väljaehitamisega
likvideeriti ka ajutine juurdepääs Loovälja teelt, mis ka osaliselt
kattus. Servituudid selle juurdepääsu rajamiseks Loovälja 7 kinnistule
Loovälja tee 9 omaniku kasuks on vähemalt seatud, riigimaa kohta ei oska
ma hetkel öelda, et kas sai kasutada varasemat servituuti (mahtus
servituudi alasse ) või ei.

Edastan teile selle hoone ehitusloa ja ehitusloa konteineris loetletud
asendiplaani joonise.

Loodan, et saame siit edasi,

Lugupidamisega,

Veiko Taevere

AS Maru Ehitus

Kinnisvaraarenduse projektijuht

Project Manager of Real Estate Development

T: +372 657 5882

M: +372 503 3058

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.maru.ee <http://www.maru.ee/>